ZESPÓŁ SZKÓŁ AKADEMICKICH

Filia wwsse

Ferie zimowe w ZSA

powrót

Szkoła to nie tylko nauka i ciążka praca, to również miło spędzane chwile oraz poznawanie różnych regionów naszego kraju, które uczniowie Niepublicznej Szkoły Podstawowej realizują podczas wyjazdów zorganizowanych. Jedną z takich form spędzania czasu był wyjazd uczniów klas trzecich na zimowisko w Bukowcu. Duże ilości śniegu, piękne widoki oraz wspólnie spędzone chwile to było to, co zachwyciło wszystkich uczestników wypoczynku. Ale nie tylko…

Dzięki tego typu sytuacjom każdy uczestnik ma możliwość odwiedzenia ciekawych miejsc. Tak było i tym razem. Podczas wypoczynku zwiedziliśmy najciekawsze miejsca w Bukowcu tj.: Świątynia Ateny – zwana popularnie Herbaciarnią; Dom Ogrodnika w Parku Pałacowym; sztuczne ruiny Amfiteatru, które powstały na początku XIX wieku oraz Wieżę Widokową. Ponadto podczas całodniowej wycieczki do Karpacza mieliśmy możliwość odwiedzenia Świątyni Wang, Muzeum Karkonoskie Tajemnice, Zaporę na Łomnicy, Skocznię Orlinek oraz w drodze powrotnej długo wyczekiwaną atrakcję pt. „Napad na Bank” w Miasteczku Western City.

Dużym powodzeniem cieszyły się również zabawy na śniegu – zjazdy typu „Z górki na pazurki” i inne śnieżne atrakcje. Wspomnieć też należy w tym miejscu, że niejeden uczestnik zimowiska po raz pierwszy widział takie ilości śniegu i uczestniczył w tego typu zabawach. Jedną z najlepszych atrakcji było niewątpliwie wspólne pieczenie kiełbasek podczas wieczornego ogniska.

Tuż przed zakończeniem naszego wyjazdu byliśmy również na kolejnej wycieczce całodniowej w Szklarskiej Porębie. To właśnie tam w niecodziennych warunkach przebyliśmy dość trudną, ale jakże ciekawą trasę na górskim szlaku wokół Szklarskiej Poręby. Widzieliśmy min. wspaniałą panoramę Karkonoszy począwszy od Szrenicy, przez Śnieżne Kotły, aż do Śnieżki. Poza tym po dotarciu do wodospadu Szklarka odpoczęliśmy w pobliskim schronisku „ładując akumulatory” przy pomocy wspaniałego, górskiego jedzenia. Strudzeni i szczęśliwi ruszyliśmy w dalszą drogę, podczas której przemierzyliśmy resztę szlaku wzdłuż rzeki Szklarka oraz  górskie wsie okalające Szklarską Porębę. Na zakończenie dotarliśmy do Leśnej Huty Szkła, gdzie mieliśmy możliwość zobaczenia z bliska kolejnych etapów powstawania pięknych szklanych arcydzieł. Na zakończenie po raz pierwszy na własnej skórze doświadczyliśmy rewelacyjnego zjawiska o nazwie „Zielona noc”. Jednak wszystko co dobre, wcześnie się kończy i …..

Tak oto nasze zimowisko dobiegło końca. Mamy nadzieję, że kolejny wspólny wyjazd – tym razem na Zieloną Szkołę nad morze będzie równie atrakcyjny i udany.