bahis siteleri canli bahis bedava bahis casino siteleri

ZESPÓŁ SZKÓŁ AKADEMICKICH

 

Filia wwsse

Czy obrazy mogą mówić?

powrót
Szukając odpowiedzi na to pytanie, uczniowie klasy 5b udali się do Muzeum Narodowego w Poznaniu na lekcję warsztatową. W trakcie zajęć, razem z przesympatyczną pracownicą Muzeum, grupa uczniów naszej szkoły starała się rozszyfrowywać zakamuflowane w obrazach historie...

           Szukając odpowiedzi na to pytanie, uczniowie klasy 5b udali się do Muzeum Narodowego          w Poznaniu na lekcję warsztatową. W trakcie zajęć, razem z przesympatyczną pracownicą Muzeum, grupa uczniów naszej szkoły starała się rozszyfrowywać zakamuflowane w obrazach historie. Nieposkromiona wyobraźnia i duża wrażliwość naszych uczniów oczarowały prowadzącą zajęcia.

Mieliśmy niewątpliwą radość i przyjemność odkrywać tajemnice uwiecznione na obrazach wielkich mistrzów. „Przemawiały” do nas historie ważnych dla kultury europejskiej postaci, bohaterów legend, mitów, czy baśni…

Z wielką uwagą i skupieniem dzieci wsłuchiwały się w opowieści o legendarnym zbójniku Madeju,
(„Spowiedź Madeja” Witolda Pruszkowskiego), zjawie Barbary Radziwiłłówny i czarnoksiężniku Twardowskim („Zjawa Barbary Radziwiłłówny” Wojciecha Gersona). Rozpoznały na obrazie mitologicznego Pana grającego na fletni, przypomniały sobie historię nieszczęśliwej Syrinks, (Hans Makart - „Faun grający na syrindze”), doskonale interpretowały scenę porwania Europy (Bernardo Strozzi – „Porwanie Europy”). Wysłuchały fragmentu Pisma Św. opisującego dzieje miłosiernego Samarytanina, by po chwili pochylić się nad jego losem uwiecznionym na obrazie. Duże zainteresowanie wzbudziła barwna, malowana słowem opowieść o olbrzymie, Św. Krzysztofie. Przed tryptykiem „Madonna z dzieciątkiem, Św. Krzysztof i św. Jerzy” autorstwa Ambrogio da Fassano zatrzymaliśmy się, by podzielić się spostrzeżeniami i odszukać elementów owej opowieści na obrazie.

Spacerując po galerii, wykonując zadania „tropicieli” obrazów, aktywnie uczestnicząc w analizie dzieł sztuki dzieci poszerzały swoją wiedzę i kompetencje artystyczne. Lekcja bez wątpienia okazała się bardzo ciekawym urozmaiceniem programu nauczania. Zajęcia zakończyły się warsztatem, w czasie którego uczniowie przeistoczyli się na chwilę w artystów, autorów własnych opowieści.

Zadowoleni i z postanowieniem, by powrócić do muzeum na kolejną lekcję, („Muzealny Piotruś”) udaliśmy się w drogę powrotną do domu.

Zajęcia w Muzeum Narodowym poprzedził miły spacer po Starym Rynku. W promieniach wiosennego słońca oglądaliśmy zabytki - Muzeum Powstania Wielkopolskiego oraz Zamek Przemysła – cele kolejnych klasowych wypraw. Rozkoszowaliśmy się też smakiem gorącej wedlowskiej czekolady w znanej poznańskiej Pijalni Czekolady.

To był fantastyczny dzień.

 

 

wycieczka

wycieczka

 

wycieczka

drukuj do góry