ZESPÓŁ SZKÓŁ AKADEMICKICH

 

Wydziały zamiejscowe

Informatyka stosowana

powrót

Kierunek: Informatyka - studia licencjackie lub inżynierskie

Opis specjalności oraz profil absolwenta:

 

Informatyka stosowana

 

Absolwent studiów licencjackich na kierunku informatyka będzie posiadał wiedzę i umiejętności z zakresu ogólnych zagadnień informatyki. Gruntowna wiedza teoretyczna, którą student pozyska będzie ściśle powiązana z jej nowoczesnymi zastosowaniami.

 

Absolwent będzie dobrze rozumiał działania współczesnych systemów komputerowych oraz posiadał wiedzę z zakresu podstaw informatyki, sieci komputerowych, baz danych i inżynierii oprogramowania umożliwiającą aktywny udział w realizacji projektów informatycznych. Będzie także posiadał umiejętności programowania komputerów oraz pracy w zespołach programistycznych.

 

Zdobytą wiedzę i umiejętności absolwent będzie umiał wykorzystać w pracy zawodowej z zachowaniem zasad prawnych i etycznych. Będzie nie tylko posiadał wiedzę i umiejętności techniczne w zakresie obsługi sprzętu informatycznego i oprogramowania, ale także będzie twórczym projektantem najlepszych rozwiązań w sytuacjach niekonwencjonalnych, wymagających interdyscyplinarnego spojrzenia i myślenia algorytmicznego. Dzięki temu może on pracować nie tylko w firmie, banku czy urzędzie ale także w ośrodkach badawczo - rozwojowych.

 

Absolwent studiów może znaleźć zatrudnienie jako: projektant i twórca oprogramowania, kierownik zespołów programistycznych, administrator sieci komputerowych.

 

Po uzyskaniu uprawnień pedagogicznych może także podjąć pracę nauczyciela informatyki.

 

Absolwent studiów będzie znał język obcy na poziomie biegłości B 2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz umiał posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu informatyki.

 

Program tych studiów jest zgony ze standardami nauczania a ich absolwent ma prawo do podjęcia studiów drugiego stopnia (magisterskich) na dowolnej wyższej uczelni w kraju i zagranicą.

 

 

Przykładowe tematy prac inżynierskich realizowane 
w Wielkopolskiej Wyższej Szkole Społeczno- Ekonomicznej w Środzie Wielkopolskiej.

 

 

W ramach projektu inżynierskiego realizowane są projekty z wykorzystaniem najnowszych technologii informatycznych mi.in. aplikacji webowych oraz aplikacji mobilnych, technik sieciowych itp. Celem projektu jest również zaznajomienie się z projektowym sposobem pracy. Warto podkreślić że część projektów realizowanych w ramach przedmiotu została skomercjalizowana.

Poniżej wybrane przykłady realizowanych tematów:

  1.  Aplikacja dawka – aplikacja na telefon pomagająca lekarzowi dobrać odpowiednią dawkę leku: uwzględnia wiek pacjenta, jego wagę płeć oraz inne uwarunkowania specyficzne dla leku, zawiera obszerną bazę leków pediatrycznych.
     
  2.  Symulator komputera kwantowego – celem projektu było zapoznanie się z technologią obliczeń kwantowych oraz teorią opisującą ich działanie. Na tej podstawie zbudowano również model kilku q-bitowego komputera kwantowego oraz implementację algorytmów wyszukiwania i faktoryzacji.
     
  3.  E-czytacz bajek – aplikacja mobilna wspomagająca naukę czytania. Aplikacja w formie podobnej do tradycyjnej książki wyświetla bajki. Dodatkowo w przypadku trudności z przeczytaniem fragmentu tekstu odczytuje zaznaczony fragment lub całą stronę.
     
  4.  Zamek otwierany kartą czipową – studenci w ramach projektu zbudowali programowalny zamek elektroniczny otwierany kartą czipową. Instalacja oparta została o mikrokontroler Arduino.
     
  5.   Internetowa gra dla dzieci - gra edukacyjna dla dzieci, która w sposób łatwy i przyjemny prezentuje najmłodszym niezbędne zasady funkcjonowania w życiu.  W celu osiągnięcia  największej uniwersalności i gra uruchamiana jest przez przeglądarkę. Gra przeznaczona jest dla najmłodszych dzieci, które niekoniecznie potrafią już czytać i pisać. Scenariusze gry zaprojektowane zostały zatem w sposób umożliwiający grę bez nabycia tych umiejętności. Wszystkie scenariusze i dialogi są odtwarzane z nagrań.
     
  6. Pikotalk – aplikacja do komunikowania się dla osób niepełnosprawnych z zaburzeniami mowy. Celem było stworzenie aplikacji na urządzenia przenośne pracujące pod kontrolą systemu operacyjnego Android. Aplikacja posiada szereg piktogramów, podzielonych na kategorie i podkategorie. Po odpowiednim ułożeniu tworzą zdanie które jest odczytywane na głos przez program. Piktogramy są wyświetlane i układane na ekranie telefonu lub tabletu w odpowiedniej kolejności. Z założenia ograniczona jest ilość piktogramów by maksymalnie uprościć tworzenie zdań, a każdemu piktogramowi odpowiada plik dźwiękowy.
     
  7.  Szkolny portal studencki – aplikacja mobilna połączona ze szkolnym systemem ERP umożliwiająca studentom dostęp do bieżących informacji
  • Danych studenta kierunkach i przedmiotach na jakie jest zapisany
  • Stanu rozliczeń finansowych ze szkołą

 

drukuj do góry